British School of Fashion

Introduktion

Læs den officielle beskrivelse

British School of Fashion er et innovativt akademisk knudepunkt, der er udviklet af Glasgow Caledonian University (GCU) for at skabe og formidle strategisk mode business insight gennem dets levering af førende uddannelse, forskning og rådgivning.

British School of Fashion, der er dedikeret til sin missionserklæring om at opnå "det fælles gode", fremmer virksomhedens og ledelsens tænkning og praksis ved at skabe viden med sine industripartnere, respekterede honorærprofessorer, alumni netværk, forskningsaktivt personale og forskelligartet studerende befolkning.

I demonstration af sin iværksætteriske natur designer og leverer British School of Fashion globalt unikke executive- og postgraduate-programmer, der tilbyder deltagere en tværfaglig læringserfaring på tværs af sine campusser i London og New York.

Hvem er vi?

Vores første skridt i mode dateres tilbage til 1875 og til vores grundskoler i Glasgow, Skotland. I den æra var vores primære mål at give kvinder muligheder i design, tekstiler og detailhandel med stor bevidsthed om tidens økonomiske, sociale og miljømæssige behov. Den britiske mode har udviklet sig til at omfatte så meget mere end blot fremstilling, og uddannelsen fra GCUs britiske modekole afspejler disse ændringer.

I årtier har GCU bidraget til modeforretningen gennem oprettelsen af ​​banebrydende kurser. Vi var den første britiske institution til at tilbyde en MSc i International Fashion Marketing i 2000, og er stadig et af få få universiteter over hele verden for at tilbyde en dedikeret MBA i Luksus Brand Management.

British School of Fashion har til hensigt at bygge videre på grundlaget af vores stærke kulturarv og modeindustriekspertise gennem fortsat innovation af nye programmer og investering og udvikling af vores akademiske fakultet.

Hvad lærer vi?

Vi tilbyder differentierede kandidatuddannelser, der er skabt gennem branchens ekspertise fra vores honorærprofessorer, viden om akademiske eksperter og vores studerendes innovation og energi.

Vi integrerer den seneste akademiske tænkning med de bredere forretningsmæssige indsigter, vi hidrører fra vores forskning og rådgivning om nutidens forretningspraksis. Vores undervisning er også fuldt involveret i modebranchen, og vi har partnerskaber og samarbejde med et bredt udvalg af modefirmaer, herunder Marks and Spencer, Converse, ASOS, Retail Trust, Arcadia, Folk, Allhelgers, Lyst, House of Fraser, Margaret Howell, Farfetch og Topshop.

Gennem disse tætte forbindelser er vi i stand til at levere master-klasser fra verdens førende virksomheder, samt muligheder for værdifulde praktikophold, besøg og live projekt briefs.

Vi sikrer, at vores kandidater har de færdigheder og ekspertise, der er nødvendige for at styre en modeforretning på dagens globale marked. Vi udfordrer vores elever til at blive kritiske tænkere med en kompetent forståelse af teorier og koncepter, der hjælper med at forklare og fremme bedste praksis i erhvervslivet. Vi opfordrer dem til at udfordre status quo, være kreativ i deres tænkning, at være iværksætter i deres handlinger, og at anerkende, at god forretning er bedre forretning.

Hvorfor er vi anderledes?

Vores universitets motto "For Common Weal" - der betyder "for det fælles gode" - er den vigtigste tråd gennem alle vores britiske School of Fashion-initiativer. Vores kansler, professor Muhammad Yunus, er vores største repræsentant i denne henseende og har modtaget Nobels fredspris for resultater i økonomisk og social udvikling. Professor Yunus er også en af ​​kun syv personer, der er blevet anerkendt med en Nobel-fredspris, præsidentens medalje for frihed og kongresionens guldmedalje.

"Det handler ikke om at overføre gammel viden til en ny generation. Det handler om at løse problemer, nu. I det øjeblik du omdanner noget til en social virksomhed bliver det en motor, der ikke kræver tankning. "

Professor Muhammad Yunus, Kansler af GCU.

British School of Fashion på GCU er et udtryk for universitetets bestræbelser på at fremme virksomhed, innovation og læring underbygget af en dybtgående social samvittighed. Vi anerkender, at modebranchen har et ansvar for at drive forretning på en etisk måde, for at fremme og udøve fair trade.

Vores New York Campus byder på Fair Fashion Center. Dette initiativ fungerer som både et lager og en informationsrør, og centret er fokuseret på at undersøge forretningssagen for bæredygtighed i modebranchen.

Desuden har British School of Fashion reageret på et verdensomspændende opfordring til at sætte socialt ansvar, etik og bæredygtighed øverst på dagsordenen for at uddanne fremtidige virksomhedsledere ved at blive underskriver af FN's Global Compact-støttede initiativ: principperne for ansvarlig Management Education (PRME). Vores deltagelse i PRME udviser vores langsigtede mission for at levere økonomiske og sociale fordele hjemme og over hele verden, og PRME's værdier understøtter hele British School of Fashions portefølje. Gennem dette engagement vil vi fortsætte med at forbedre engagementet med årsagen. Vi vil regelmæssigt rapportere om fremskridt med anvendelsen af ​​principperne og bidrage dermed til læringserfaringen hos akademiske institutioner over hele verden, der deltager i PRME-initiativet.

Hvordan skaber vi vores viden?

Vores specialiserede modekundskaber genereres gennem en unik og kritisk balance i førende industri praksis og understøttet af den nyeste akademiske forskning.

Fashion business er en stor økonomisk driver i Storbritannien og internationalt, og British School of Fashion er forpligtet til at blive et førende center for forståelsen af ​​forbrugernes adfærd mod mode. Ved at vedtage innovative og eksperimentelle forskningsmetoder fremmer vi allerede forståelsen af ​​modeforbrug - på tværs af alle distributionskanaler.

Viden om, at vi genererer aktier, er tre fælles egenskaber:

  • Det er strenge, uafhængige og baseret på sunde forskningsmetoder
  • Resultaterne har altid relevans og merværdi til modebranchen
  • Det forbedrer og fremmer konkurrenceevnen for mennesker og organisationer

Vores indsigt er produktet af intellektuel nysgerrighed og en moden forståelse for virkeligheden af ​​at drive forretning i dagens globale omni-kanal modemiljø. Til anerkendelse af dette forpligter mange ledende modevirksomheder os til at gennemføre en bred vifte af skræddersyede konsulent- og forretningsudviklingsprojekter.

En af de vigtigste måder, hvorpå vi opnår og vedligeholder vores viden, er gennem de relationer, vi skaber med vores honorærprofessorer og industripartnere.

Placeringer

London

Address
GCU London
40 Fashion Street

E1 6PX London, England, Det Forenede Kongerige