Keystone logo
High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

High Tech High Graduate School Of Education

Introduktion

Vores tilgang

Udfordrende Fælles Forudsætninger

I mere end 75 år mest amerikanske skoler har fulgt tre standard praksis, der er så kulturelt indlejret som næsten undslippe spørgsmål: isolere eleverne fra den voksne verden, separat tænkning fra at gøre, og adskille de studerende ved opfattet akademiske evner, klasse, race, køn, eller sproglige evner.

Siden 2000 har High Tech High K-12 skoler væltede disse grundsætninger af:

Indrømme eleverne gennem et lotteri, og gruppere dem heterogent Engagere studerende i den voksne verden af ​​arbejde gennem feltarbejde og praktikophold Integration hænder, hjerter og sind gennem strenge, hands-on projekter

GSE forbereder pædagoger til at designe og til at påtage sig lederskab i programmer med en parallel forpligtelse til egenkapitalen, stringens og relevans for alle studerende. Snarere end at skabe kopier af High Tech High, er pædagoger lærer gennem GSE opfordres til at bruge vores kliniske sites som en kontekst for læring: en lejlighed til at tage risici, reflektere over praksis og forme deres egen vision for effektiv undervisning, læring og lederskab.

Førende med innovativ praksis

GSE opstået fra, og er fuldt indlejret i, et charter skole netværk af innovative, projektbaserede skoler. Ligesom de tretten High Tech High K-12 skoler, der fungerer som en kontekst for voksenuddannelse, er GSE forpligtet til at yde læring erfaringer, der er personlig, autentisk, og transformative. GSE studerende oprette personlige planer læring, forfølge et projekt-baseret undervisningsplan, udforske deres egne spørgsmål gennem grundig undersøgelse, og udvikle digitale porteføljer for at demonstrere deres læring. De lærer ved at gøre, og har rigelig muligheder for at udforske skæringspunktet mellem teori og praksis og reflektere over deres læring. Ligesom medicinstuderende i et universitetshospital, GSE studerende tage kurser og udføre forskning samtidig påbegynde dagligt i den virkelige verden af ​​effektive, innovative skoler.

Design for social retfærdighed

High Tech High blev grundlagt som en egenkapital eksperiment i social klasse integration. Arbejder på at opfylde den urealiserede løfte om Brown v. Board of Education, erklære "særskilt som i sagens natur ulige" blev High Tech High K-12 skoler designet til at give adgang til og udfordring for alle studerende inden for et innovativt læringsmiljø. Fra design af hver enkelt skole til design af hver lærerig oplevelse, HTH pædagoger bringe en kritisk egenkapital linse til deres arbejde at tage fat historiske og systemisk undertrykkelse påvirker dårligt stillede elever. Gennem fokuseret progressiv pædagogik på dybere læring, eleverne har stemme og valg i deres læring og en autentisk formål og målgruppe for deres arbejde. Til gengæld studerende i GSE undersøge forbindelserne mellem egenkapital og design i deres praksis og udvikle effektive lederevner til at støtte deres kolleger i udformningen skoler, der er både innovativ og retfærdig.

Strategiske prioriteter

Den HTH GSE aspirerer til at blive anerkendt i landet og resten af ​​verden som et knudepunkt for progressiv praksis i forbindelse med undervisning, læring og ledelse, og som en model for tankevækkende, integreret og transformative studier, der har en direkte indvirkning på K-12 skoler. Dette ønske afspejler HTH GSE er speciel og unik egenskab forskerskole indlejret i meget effektive og innovative K-12 skoler til at bygge bro verdener af teori og praksis, af stipendium og handling.

For at opnå dette ønske har HTH GSE skitseret følgende tre strategiske prioriteter:

Strategisk prioritet nummer et: Den GSE har til formål at modellere og fremme tankevækkende og fremadrettet undervisning og lederskab både inden for og uden for sine kliniske steder. Strategisk prioritet nummer to: Den GSE har til formål at hjælpe lærere, administratorer og politikere i deres bestræbelser på at omdanne undervisning og læring lokalt, nationalt og globalt. Strategisk prioritet nummer tre: Den GSE har til formål at sikre den finansielle bæredygtighed i vores institution, og sikre dens fremtid.

Scholarship & Innovation

GSE har unikke kapacitet som en forskerskole indlejret i meget effektive og innovative K-12 skoler-at bygge bro verdener af teori og praksis, af stipendium og handling. GSE fakultetet og de studerende gennemfører videnskabelig forskning, dele deres arbejde med akademiske og faglige målgrupper, og støtte nyskabende praksis i større uddannelsessektoren. Disse bestræbelser tjener fire indbyrdes forbundne funktioner:

Integration teori og praksis

GSE forskning er funderet i de levede erfaringer af studerende, undervisere, skoler og lokalsamfund. Vi fusionerer professionel praksis og håndværk viden med diverse teoretiske perspektiver til at udforske og udvide hver. GSE fakultetet og de studerende omsætte teori til praksis, og ved at gøre, bemyndige pædagoger til at bidrage til den voksende videngrundlaget for undervisning, læring og fører som både praktikere og teori-byggere.

Støtte retfærdige og engagerende læringsmiljøer

GSE er forpligtet til videnskabeligt arbejde og praksis, der støtter oprettelsen af ​​en retfærdig, engagerende læringsmiljøer for både unge og voksne. High Tech High K-12 skoler er bredt anerkendt for tilgange til undervisning og læring, der lægger vægt personalisering, oprette forbindelse til verden udenfor skolen, og tilbyder adgang til og udfordring for alle elever. GSE giver ressourcer og støtte til undervisere og politikere til at skabe sådanne miljøer, i hele landet og hele verden.

Servering skoler og lokalsamfund

GSE sigter mod at udvikle forståelser af undervisning og læring, der er handlingsrettede og af værdi for de samfund, vi betjener. I undersøgelser af læringsmiljøer og fællesskaber, vi går ind en etik gensidig sårbarhed, hvor forskere og deltagere forpligter sig som samarbejdspartnere i forfølgelsen af ​​dybere forståelse. GSE fakultetet og de studerende deler deres skiftende forståelser med forskning deltagere, invitere deltagere til at co-konstruktion betydning, og lette dialogen, der fører til konstruktiv handling.

Engagere forskere og praktikere

Som forskere engageret i praksisfællesskaber, GSE fakultetet og de studerende deler vores arbejde med både faglige og akademiske publikum og søge muligheder for samarbejde med undervisere og forskere fra andre institutioner. Desuden GSE fungerer som en convener af kritiske samtaler, hosting residencies for undervisere fra hele verden og udgive unboxed, et peer-reviewed tidsskrift for voksnes læring i skolerne.

Learning Outcomes

Missionen for GSE er at udvikle reflekterende praktiserende ledere, der arbejder effektivt med kollegaer og lokalsamfund til at skabe og opretholde innovative, autentiske og strenge læringsmiljøer for alle studerende. Denne fælles vision er formuleret i vores institutionelle læringsmål (IFO) ~ at Øv Tankevækkende Inquiry og Refleksion (IR), Design Equitable læringsmiljøer (D), og engagere sig i Leadership for skole Change (L) ~ samt det tilsvarende program læring resultater for M.Ed. program. Som undervisere og ledere, vil kandidater kunne:

Praksis Tankevækkende Inquiry & Refleksion (IR)

Refleksiv praksis (IR1): Reflektere over og kritisk analysere deres egen praksis til at vejlede den fremtidige indsats. Tilslutning (IR2): syntetisere og tilslut relevant teori og stipendium til deres egen praksis. Videnskabelig Inquiry (IR3): Design, adfærd og dele undersøgelse, som behandler vigtige spørgsmål fra deres praksis.

Design Equitable læringsmiljøer (D)

Instructional Design (D1): Arbejde med kolleger til at designe tilgange til læring, der lægger vægt personalisering, oprette forbindelse til verden uden skole og tilbyde adgang til og udfordring for alle elever. Program Design (D2): Demonstrere forståelse af, hvordan fordelingen af ​​voksne og studerende ressourcer påvirker skabelsen af ​​retfærdige læringsmiljøer i skolerne.

Kast dig ud i Leadership for skole Change (L)

Lettelse (L1): Støtte og fremme studerende og lærere dialog med fokus på at forbedre undervisning og læring. Samarbejde (L2): Engage kolleger og studerende i en vedvarende indsats for at skabe en retfærdig, engagerende læringsmiljøer.

Placeringer

  • San Diego

    2150 Cushing Road

Programmer

Spørgsmål