Læs den officielle beskrivelse

Historisk note

Ideen om et universitet i Midlands går tilbage til grundlaget for National University of Science and Technology, da Gweru, som blev identificeret som et muligt sted for en anden universitetscampus i landet, mistede sit bud på Bulawayo. To andre muligheder for at være vært for højere læreanstalter (Open University og Catholic University) blev også savnet af Midlands-provinsen, da de to universiteter gik i stedet for Harare. Det var midt i sådanne skuffelser, at to initiativer gradvist konvergerede for at føde, hvad der siden er blevet Midlands State University . Hans Excellence, præsident RG Mugabe, på nudging af den provinsielle politiske ledelse i Midlands, accepterede ideen om at et nationalt universitet bygges i Midlands.

Dette faldt sammen med det daværende ministerium for videregående uddannelse og teknologiens decentralisering, der havde til formål at udvide adgangen til videregående uddannelse ved at omdanne lærere og tekniske gymnasier til uddannelsesinstitutioner. Det var gennem decentraliseringsprocessen, at begyndelsen i 1998 begyndte Gweru Teachers College at indskrive studerende, der studerede for Bachelor of Commerce with Education og Bachelor of Science med undervisningsgrader tilbydes af University of Zimbabwe.

Etablering af universitetet

I mellemtiden var der dog en stærk følelse, især i provinsen, at selv om decentraliseringspolitikken indviet en uigenkaldelig proces med at bringe universitetsuddannelsen til Midlands, var det, der blev gjort, ikke helt rigtigt præsidentens løfte om et fuldt udbygget statsuniversitet i provinsen. Som svar på disse følelser, men uden at miste de begrænsninger, der blev pålagt regeringen med faldende nationale midler, ændrede ministeriet for videregående uddannelse og teknologi decentraliseringsprojektet i Gweru til Zimbabwes tredje statsuniversitet ved hjælp af statsuniversitetet i Midlands Act fra april 1999 .

Det nye universitet, hvis navn senere blev ændret til Midlands State University , skulle først være hjemme hos Gweru Teachers College. Institutionens mandat var indeholdt i sine brede objekter, som fremmer viden, diffusion og udvidelse af kunst, videnskab og læring, bevarelse, formidling og udvidelse af viden, der er relevant for udviklingen af ​​Zimbabwes befolkning gennem undervisning og forskning og, så vidt det er i overensstemmelse med objekterne, opmuntringen af ​​den intellektuelle, æstetiske, sociale og moralske vækst af eleverne på universitetet.

Campus Site

Universitetet begyndte at bruge de tidligere Gweru Teachers 'College-faciliteter, som omfattede Batanai campus i Senga Township. Byen Gweru tilbød oprindeligt det nye universitet det stykke jord, der blev brugt af Zimbabwes nationale hær som et skydningsområde til træningsformål, forudsat at forsvarsstyrkerne var villige til at cede den. Da hæren ikke fandt noget passende alternativ, måtte universiteten søge andre muligheder. Heldigvis kom regeringen op med et 164 hektar stykke statsland belejligt tilstødende til den tidligere Gweru Lærernes College. Derudover købte universitetet 188 hektar fra Tel One, hvor der udvikles flere undervisnings- og elevfaciliteter.

Universitetet blev grundlagt som landet står over for sine værste økonomiske udfordringer som følge af ulovlige sanktioner pålagt af vestlige lande. Dette til gengæld stærkt begrænset statslig kapacitet til at støtte offentlige institutioner, især universiteter. Institutionen var nødt til at komme med strategier for indkomstopkrævning for at tilvejebringe en minimum fysisk infrastruktur til både undervisning og ledelse, for at sikre kontraktmæssige krav til personale ud over statens lønninger og at støtte et massivt personaleudviklingsprogram, især efter udgangen af ​​2008/9 menneskelige færdigheder fra Zimbabwe. En hel del fundraising og indtægtsgenereringsinitiativer blev forsøgt, men kun en i sidste ende var en succes. Og det var etableringen af ​​de parallelle programmer, som vi lånte fra østafrikanske universiteter. Det er et initiativ, der støttede spektakulær infrastrukturudvikling og produktion af kvalificeret undervisnings-, administrativt og supportpersonale, da resten af ​​landet gik gennem den værste økonomiske krise. Denne imponerende vækst omtalte sig i den vellykkede operationelisering af multi-campus-konceptet, der førte til oprettelsen af ​​Zvishavane, Harare og Kwekwe-campuserne. Som anerkendelse af sin stærke vilje såvel som et godt lederskab blev Midlands State University ligeledes bemyndiget til at inkubere Manicaland College of Applied Sciences indtil det blev et fuldt udbygget State University of Applied Sciences.

Programmer undervist i:
  • Engelsk

Denne skole tilbyder også:

MA

Midlands State University

Programmet er for studerende interesseret i karriere i nutidige udviklingsproblemer. ... [+]

målProgrammet er for studerende interesseret i karriere i nutidige udviklingsproblemer.Programmet sigter mod at udvikle de sunde konceptuelle, analytiske og kritiske færdigheder, der kræves i dynamiske og komplekse moderne udviklingskontekster.AdgangskravFor at blive indskrevet i programmet, skal potentielle studerende have en god æresbevisning grad i historie og udvikling studierAnden grad indehaver er berettiget til optagelse efter departementets bestyrelseGenerelle bestemmelserAntallet af moduler taget af en studerende uden for instituttet kan begrænses.Udbuddet af valgfrie moduler afhænger af tilgængeligheden af ​​personale og / eller undervisning af ledige medarbejdere.VurderingUndersøgelser, som normalt skal skrives i slutningen af ​​hvert semester, omfatter tre timers papirer til teoretiske moduler.Kontinuerlig vurdering omfatter test, essays og seminar paper præsentationer.Manglende overholdelse af frister skal betragtes som manglende udførelse af tildelt arbejde.En studerende er normalt forpligtet til at opnå 100% deltagelse af forelæsninger.Programstruktur... [-]
Zimbabwe Gweru
Februar 2020
Engelsk
Fuldtid
4 semestre
på universitet
Læs mere på dansk
Midlands State University

Programmet har til formål at uddanne studerende, der vil kunne udvikle og anvende sunde konceptuelle, analytiske og kritiske færdigheder, der kræves for en grundig unders ... [+]

målProgrammet har til formål at uddanne studerende, der vil kunne udvikle og anvende sunde konceptuelle, analytiske og kritiske færdigheder, der kræves for en grundig undersøgelse af forskellige emner og temaer i afrikansk historie.Hovedformålet med dette program er at producere studerende, der vil producere nye former for viden og kompetencer relateret til afrikansk historie i et globalt interkulturelt miljø.Adgangskrav

Ansøgere til dette program bør normalt have en god Honours Degree inden for et relevant område som historie, udviklingsstudier og økonomisk historie. Afdelingen kan efter instituttets bestyrelses skøn kræve, at en ansøger deltager i en forudgående optagelse eller eksamen for at tilfredsstille kandidatens evne til at gennemføre det ansøgte program. Støtteberettigelse garanterer ikke adgang.... [-]

Zimbabwe Gweru
Februar 2020
Engelsk
Fuldtid
4 semestre
på universitet
Læs mere på dansk
Midlands State University

De overordnede mål er at fremme højt konceptuelle og nysgerrige færdigheder i arkæologiske spørgsmål, udvikle kompetencer inden for specialarkæologiske områder, skabe int ... [+]

mål

De overordnede mål er at:

fremme høje konceptuelle og nysgerrige færdigheder i arkæologiske spørgsmål.udvikle kompetencer inden for specialarkæologiske områder.skabe interesse for forskning i arkæologi.Karriereudsigter

Master of Arts i arkæologi grad programmet er designet til at forbedre kandidaternes kompetencer inden for menneskelig kultur forskning, museum curation, kulturel organisation ledelse, miljøledelse, kulturarv rådgivning, parker og dyreliv ledelse og universitetsforedrag.

Adgangskrav

For at være berettiget til programmet skal en ansøger have en god første grad i et af følgende:

(1) Arkæologi, Kulturarv og Museumstudier

(2) Historie og kultur... [-]

Zimbabwe Gweru
Februar 2020
Fuldtid
4 semestre
på universitet
Læs mere på dansk